ساعت دیواری لاکچری

 

گرانترین ساعت دنیا

گران ترین ساعت دنیا یک ساعت جعبه ای است که توسط آبراهام لویس عاشق رویایی ملکه فرانسه ماری آنتوینت و در قرن هیجده میلادی ساخته شده.
آبراهام لویس در سال 1782 میلادی در حدود 234 سال پیش کار ساخت این ساعت را به عشق ملکه ماری آنتوینت شروع کرد جالب است بدانید ساخت این ساعت که از نوع ساعتهای جعبه دار است در حدود 41 سال به طول انجامیده است در نهایت عمر آبراهام لویس کفاف نداد و وی قبل از پایان ساخت ساعت در سال 1823 میلادی در گذشت و ادامه کار ساخت این ساعت را فرزند او بعهده گرفت او توانست چهار سال پس از مرگ پدر در سال 1827 کار ساخت ساعت را به اتمام برساند .

 


 

این ساعت روکشی از طلا دارد و قطعات داخلی آن از یاقوت کبود ساخته شده است تا کمترین اصطعکاک ممکن را داشته باشند.

همچنین از قطعات بسیار شگفت انگیز و پیچیده ای تشکیل شده است و از تمامی توابع و امکانات موجود در آن زمان بهره برده است.

 

 

دور از ذهن نیست که نهایتا این ساعت ملکه فرانسه را بسیار شگفت زده کرد و خوب است بدانید در سال 1900 میلادی این ساعت به سرقت می رود و حدود 107 سال بعد در سال 2007 میلادی پلیس موفق به کشف این ساعت میشود و آن را به موزه ال ای مایر انتقال می دهد در سال 2014 این ساعت توسط کارشناسان برآورد قیمت شده و آنها رقم 30 میلیون دلار را بر روی آن گذاشتند که این ساعت را گرانترین ساعت دنیا می کند.

آخرین مطالب

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش